vrijdag 1 mei 2009

Releksen op Ilha do Mel

Dag 178 t/m 184 - 25 april tot en met 1 mei

We hebben een gastredacteur! Angeline. Ze is bij ons op bezoek in Brazilie samen met haar vriend Harald.

Hallo Allemaal,

Hier is dan eindelijk een berichtje van Har en Ans. die avonturen beleefd hebben in Brazilië. Onze vakantie in Brazilie is begonnen op 10 april. Op 25 april hebben we Mascha en Edwin ontmoet. In de tussentijd hebben Har en ik Rio de Janeiro bezocht en lekker aan het strand gezeten op Copocabana beach. Je zal denken lekkere dames met mini bikini of leuke gespierde surfer boys maar helaas niets van dit alles gezien tijdens het drinken van ons biertje.

We hebben ook aardig wat kilometers gemaakt, omdat we gingen reizen met de nachtbus. Cuiaba is de volgende bestemming, omdat we naar de Pantanal willen, het zuidelijkste stuk van het Amazonegebied. We verblijven in een Pousada in Cuiaba. Joel Souza runt dit 100 jaar oude huis. Het is er echt geweldig, alleen Joel is een meneer die erg verstrooid is en hij vergeet nogal vaak wat.

Op 16 april gaan we voor 3 nachten en 4 dagen de Pantanal in en zien we echt fantastische natuur zoals kaaimannen, macau (soort papagaai), capibeira, allerlei vogelsoorten. Het zijn er teveel om op te noemen. We rijden ook paard (jajajajaj wel 2 keer)! Zo gaaf om te doen. En we gaan met de boot om piranha te vangen en lekker uit te rusten. Het enige nadeel is dat Har en ik een heerlijk stel zijn, omdat de muggen ons rauw lusten. Dat is wel jammer, we lijken wel alsof we de waterpokken hebben, vreselijk.

Tijdens onze dagen in de Pantanal ontmoeten we ook Gilberto, een Braziliaan die er is met zijn familie. Als hij hoort van onze plannen dat we het Nationaal park willen bezoeken biedt hij ons aan om mee te gaan en de rondleiding te verzorgen. Wist niet dat het nog bestond: aardige mensen met zo veel vertrouwen. Prachtige waterval met helder water. Die dag ben ik ook nog jarig en heb echt een geweldige dag gehad, zeker toen ik in een 4 sterren hotel was met prachtig uitzicht..

Vanuit Foz de Iguacu nemen we de bus naar Curitiba om eindelijk Mascha en Edwin te ontmoeten. Bij het busstation halen Har en ik alvast kaartjes om morgen met de trein naar Paranagua te gaan om daar naar het eiland Ilha do mel te gaan. Vreemd om ze weer te zien na 6 maanden, maar ook een super gevoel om ze weer in ons armen te sluiten. Even snel spullen pakken en dan met ons vieren door de stad lopen en lekker genieten van onze caiparinha. Ik drink het voor het eerst en het is lekker o ik kan niet beschrijven hoe het is....... De volgende ochtend moeten we om 6 uur op om de trein te halen van 8.15. Puuuuf erg vroeg.

De trein vertrekt te laat, maar afijn we beginnen onze reis en zien echt werkelijk hele mooie natuur...ook hier zijn foto's van. We hebben wel vertraging zodat we een uur later dan gepland aankomen.Het laatste stuk met de trein gaat zo langzaam dat je er naast kan hardlopen. Bij aankomst wordt het wel rennen naar de boot om bij het eiland Ilha do Mel te komen, we kunnen niet beslissen welk deel van het eiland, maar uiteindelijk gaat de boot alleen maar naar Encantades, dat is dan makkelijk. De zoektocht naar een hostel begint, we willen naar Hostel Zorro, uiteindelijk lukt het ook en kunnen we even bijkomen.

Het eiland is mooi en het hostel ligt direct aan het strand, echt zo mooi. We gaan een geweldige tijd te gemoet hier met ons 4, de zon was ook al aanwezig. De eerste dag op dit eiland hebben we rond gelopen wat spelletjes gedaan zoals poolbiljart en tafelvoetbal, echt lachen hoor....

Dag 2 zijn we naar een ander strand gelopen en er is ook een bodyboard die we gehuurd hebben voor een paar uur. De gpçven zijn zo sterk en hoog. Mascha, Harald en Edwin zijn niet uit het water te krijgen. Ook nog de grot bezocht en Ans was niet zo blij met al het water, maar heb wel genoten van het gezelschap en de zon. Moe en voldaan een leuke afsluiter met een drankje of 3.... of waren het er meer. DE mooiste afsluiter van de avond was dat Ed voor ons gitaar ging spelen.

Dag 3 lopen we naar Nova Brasilia. Er staat 2.5 uur voor, maar stoer als we zijn krijgen wij het voor elkaar in 1,5 uur. Het is echt een pittige wandeling langs rotsblokken klimmen en lopen, spanning en avontuur in één. Wat wil je nog meer? Ik denk dat het een graad of 29 is en we genieten van alle natuur en het strand. Zelfs Har is op het strand te vinden..We lunchen op Nova Brasilia en gaan lopend terug wat ik (Ans ) niet zo fijn vond, we komen heelhuids terug met natte schoenen.

We sluiten de avond af met een heerlijk drankje. Je raadt het al... een caiparinha en dan nog een blog schrijven die ik eigenlijk pas op 30 april zou schrijven. Helaas mijn Har kon er niet bij zijn want hij was behoorlijk ziek.De kip van vanmiddag was een beetje ziek, denken we.

Deze dagen waren geweldig en Har en ik zijn onwijs blij dat we onze vrienden Mascha en Edwin hebben gezien en gesproken. Onze vakantie zit er bijna op en kijken met een goed gevoel terug naar alles wat we in Brazilië hebben ondernomen. Op Koninginnedag nemen we de bus naar Sao Paulo en vanaf daar vliegen we 1 mei in de avond terug naar Nederland. Mascha en Edwin blijven een paar dagen in Sao Paulo en gaan dan door naar het noorden via Rio de Janeiro.

We wensen Mascha en Edwin nog een hele leuke tijd toe voor de komende tijd....Veel liefs van Harald en Angeline

2 opmerkingen:

Claudia zei

hello hello,

Gaaf hoor om ze gezellig met je vrienden in Brazile te zitten.
Het is dat ik moet werken maar anders.... hahahaha
Ik ga maar weer hard aan het werk en zo af en toe kijk ik even op jullie site naar die geweldige foto's.

Dikke kus

Jezus

buuf zei

LOL, weet je wat ik las: ....een bodyguard gehuurd..... Ik denk: Huh is het dar zo gevaarlijk dan? Sterker brilletje nodig geloof ik.